Odihna complexă

Una dintre cele mai importante condiții pentru o recuperare rapidă și eficientă după naștere este odihna complexă. Nu este deloc simplu pentru o mamă cu un bebeluș în brațe să își facă timp pentru un somn sănătos. Vom încerca să găsim o soluție.

Principalele reguli pentru o recuperare rapidă și eficientă după naștere sunt regimul alimentar corect și odihna complexă. Deja cunoașteți ce produse normalizează metabolismul și ajută să scăpați de kilogramele în plus. Dar cum o mamă cu un bebeluș în brațe își poate face timp pentru un somn sănătos este o problemă mult mai complicată. Necătînd la toate, încercați totuși să găsiți o soluție.

În primul rînd, stabiliți corect prioritățile. Pe primul loc întotdeauna trebuie să fie sănătatea. Mai bine lăsați la o parte vesela nespălată și ordinea în casă și dormiți cîteva ore ziua împreună cu copilul. Este mai ășor să scăpați de praf și veselă murdară, decît de kilograme în plus și probleme de sănătate.

Încercați să vă adaptați la programul copilului. În orice moment compensați insuficiența de somn nocturn cu un somn scurt de zi – pur și simplu culcați-vă împreună cu piciul dumneavoastră. Cînd îl culcați seara pe bebeluș nu zăboviți pînă noaptea tîrziu. Culcați-vă împreună cu el.

Transferați-i soțului o parte din griji. Acest lucru nu înseamnă că de acum încolo el va fi „gospodina casei”. Dar nu este o problemă majoră dacă va sta cu copilul în timp ce dumneavoastră pregătiți cina, va spăla vesela după masă, va aspira sau vă va ajuta să-i faceți o băiță micuțului. Iar pentru dumneavoastră aceasta va constitui un ajutor considerabil.

Dacă este posibil, angajați o bonă sau o menajeră.

Nu vă forțați să vă plimbați cu copilul cîte 6 ore pe zi, petreceți cu plăcere 2-3 ore afară. Uneori este posibil să puneți căruciorul la balcon, să deschideți geamul și să-l puneți astfel pe bebeluș la culcare. Și, în același timp, să trageți și dumneavoastră un pui de somn.

Nu primiți oaspeți care se rețin pînă tîrziu și într-un mod politicos, dar ferm petreceți-i pe cei rămași, ca să mergeți mai devreme la culcare.

Explicați-vă, că plînsul copilului este un lucru normal și nu reprezintă un motiv pentru depresie. Că boala piciului nu este un motiv de panică și isterie. Că pardoseala nespălată la timp nu este deloc o tragedie. În curînd vă veți obișnui cu noul program și în viața dumneavoastră se va întoarce din nou conceptul de „timp liber”.

Categorie: Mamelor

Share:

Like: